Procedure for bestilling af en vurdering i Sydvestjyllands kreds


Bestilling af en vurdering, kan kun ske gennem bestyrelsen/lokal vurderingsmand m/k i jeres egen forening.


-------------------------------------------------------------------------


Nødvendige dokumenter der skal sendes inden en vurdering


1) Der indsendes oplysninger om det udleverede FI-kort:
FI-nr. / Have nr. / og haveforening. En vurdering koster kr.500,00,-


2) Udfyldt ejererklæring. Hvis der er 2 lejere skal begge navne stå øverst og begge skal underskrive nederst. Alle linjer øverst i erklæringen skal udfyldes.

Der må ikke rettes i felterne i ejer erklæringen, hvis man har afkrydset forkert, skal der laves en ny.


3) Det obligatoriske oplysningskema, med oplysninger om alt bebyggelse, byggeår, årstal for indvendige beklædning, grundstørrelsen, kloak etc.

Pris på f.eks. køkken, solcelleanlæg etc. samt årstal. evt kvittering.


4) Hvis der er el tilsluttet, påføres pris på stikledningen, eller antal meter på stikledningen og tilslutningsprisen til N1


5) Alle kvitteringer der har indflydelse på vurderingen.


6) Eventuelt en løsøre liste, inkl priser, hvis ejer har et ønsker om det, (ellers kan beløbet ikke indgå i vurderingen og senere i salgspapirerne)


Alle dokumenter indsendes  i PDF-format og samlet i en e-mail til:









Når ovennævnte dokumenter er modtaget og betalingen er registeret planlægges vurderingen.


En vurdering bliver foretaget indenfor cirka 30 dage


Vurderingstidspunktet på haverne udsendes altid senest onsdag før kommende vurderingsdag.

Som er første mandag, anden lørdag samt fjerde lørdag i hver måned.


---------------------------------------------------------------


Hjælp til vurdering:
Hvis en forening af en eller anden grund ikke selv kan indhente de nødvendige oplysninger, der skal bruges i forbindelse med en vurdering, kan foreningen tilkøbe en hjælp/vurdering hos kredsen

Prisen er efter forbundets takster.


Kredsens normale gebyr
+ 1.000 kr.
+ kørselsgodtgørelse.